Thursday, December 2, 2010

pecah rumah

30 November 2010

tarikh yg mmg aku xleh lupe smpai ble2..brag kesygn aku telah diambil org..tp apakan daya aku sbg seorang wanita...

pd mlm kejadian telah berlaku pecah rumah di rumah aku..antara barang yg hilang
1) laptop aku
2) Nset member aku 3 bijik
3) purse yg mengandungi kad pengenalan,kad bank,lesen, duit rm 300

mmg aku nk ckp,,cilakat tol la org yg pecah rumah aku 2..laptop aku yg dok dlm bilk disimpan bwh meja pn dia sambar...geram jer aku nk menjerit 1 dunia ckp "WOI MANGKUK HAYUN!!! LAPTOP AKU PN KO NAK AMBIK KER?? KO IGT SNG KER NK DPTKAN 1 LAPTOP 2? KO DA X TAKUT AKHIRAT KER??BWK2 LA BERSEDOR KIAMAT DA NK DKT PN KO NK BT DOSA LG KER??"

errgggggghhhhhhhhhh......mmg tension hidup aku sehari suntuk,,tp aku mmpu menangis dan berdoa spy rezeki aku ni mrh lg..siam malam aku berdoa smga allah bg petunjuk dkt mne laptop aku...

lps aku dpt tenangkan diri aku,,aku teros kol lect aku n satu sesi lawatan dijalankan..tq kpd En Rizal Rohim n sorng lg lect disiplin  2 (aku da lpe nama lect 2) yg dtg melawat rumah tu dan beri nsihat ttg perkara yg perlu dibuat..kemudian kpd polis peronda yg tiba ke rumah 2,,pakcik polis 2, (sjn Airoddin)dan 2 lg...jiran yg melawat..tq sbb amik care sume tu..kpd ayh aku...tq sebb kol polis secepat yg mungkin..

kepada pencuri tu...aku ku nk pesn jgn la ko bt kerja2la mcm tu lagi..kalau2 ko xigt hukum dunia igtla azab akhirat..klu ko ada bc blog aku ni. aku merayu ko hntr la laptop aku 2 law ko xnk tunjuk kan diri ko tu tp aku sentiasa berdoa org yg curi laptop aku tu aku hidop ko xkan bhagia mkn duit haram 2 allah akan bls segala perbuatan ko kat akhirat nnt..itu pasti !

No comments:

Post a Comment