Saturday, October 30, 2010

mAkaN bEkaL mAk ..

Suatu hari sebelum kaki ku melangkah pergi ke pejabat mak sempat bertanya kepada ku..

maK : letak la bekal 2 dlm paper bag,,bru org ofis xnmpk skit kamu bwk bekal.
          kamu ni xmlu ker bwk bekal hr2..??

saYa : X malu pn..(terus senyap dan tersenyum)

Dalam hati aku berkata "saya tidak pernah malu untuk membawa bekal yang mak masak setiap hari. Namun saya bangga kerana walaupun setiap pg mak sibuk menyiapkan adk2 ke sekolah tp mak selalu sempat menyiapkan makanan untuk kami.  Saya bangga ada emak seperti mak
 kerana tidak semua emak sempat menyiapkan ank2 mereka makan..Saya juga bangga makan makanan yg mak maskkan kerana masakan maklah yg plg sdp jika nk dibandingkan dgn mskn di kedai.



walaupun hny ini yg mampu mak masakkan,tapi sy ttp bangga..




Tq mak...










No comments:

Post a Comment